GMC HUMMER EV Forum | HummerChat.com banner
21 - 40 of 57 Posts
Iemand problemen met de Supercruise met de dakpanelen eraf? Toen we er vrijdag een proefreden, haalden we de panelen eraf en het was midden op de dag en fel zonlicht... Supercruise zou niet inschakelen of aanblijven omdat het zei dat het mijn gezicht niet kon zien... Gewoon benieuwd of iemand anders dat probleem heeft gehad..
Ik vind dit om de een of andere reden hilarisch.
 
Ik heb de mijne drie keer naar de dealer gebracht om het super cruise-probleem op te lossen. Elke keer als ik hem breng, vertellen ze me dat er een nieuwe software-update is die het zal oplossen, maar ik loop nog steeds tegen dezelfde problemen aan op wegen op de kaart.

Zo wordt bijvoorbeeld de I 70 van Denver naar Frisco volledig aangeduid als super cruise ingeschakeld en in kaart gebracht. Het laat ons ook zien op de kaart in de truck zelf. Maar dan krijg ik de willekeurige melding 'geen weginformatie' en een verbreking. Het gebeurt ongeveer 3 tot 4 keer als je in elke richting reist. Dit is het deel dat me in verwarring brengt over super cruise, omdat ik niet dacht dat het afhankelijk was van het hebben van een mobiele telefoon signaal de hele tijd. Ik dacht dat als de modules eenmaal waren bijgewerkt, het gewoon werkte, ongeacht je mobiele telefoonbereik.

Gisteren kreeg ik het bericht 'super cruise niet beschikbaar'. Ik ben toen gestopt op een parkeerplaats, aangezien mijn vrouw toch naar het toilet moest, en heb een volledige herstart van de truck uitgevoerd door de truck opnieuw op te starten met een pauze van vijf minuten en vervolgens het entertainmentsysteem opnieuw op te starten. Super cruise werkte toen weer. De truck was pas eind juli om dit probleem op te lossen. Ik dacht dat ik het zou doen met wat ik heb totdat er een echte oplossing komt.

Maar als het werkt, is het een van de meest fantastische functies! Navigeren over de wegen van de I 70 door de bergen met verkeer is de ultieme test. Het doet het geweldig! Ik had nooit gedacht dat ik het leuk zou vinden als een voertuig me met snelwegsnelheid over de weg zou rijden terwijl ik het alleen maar in de gaten houd. Het is super fantastisch.
 
Supercruise wordt beïnvloed/gestuurd door de mappingmodule. Wanneer/als de mappingmodule defect is, krijgt u doorgaans de waarschuwingsmelding “Service Driver Assist System” op het dashboard/instrumentenpaneel, waardoor SuperCruise onder andere wordt uitgeschakeld. Sinds de aankoop van mijn Hummer SUV Edition 1 in januari ben ik de Service Driver Assist-waarschuwing blijven krijgen en functioneert SuperCruise al 8 maanden en langer niet. Ik heb het voertuig herhaaldelijk naar mijn dealertechnicus gebracht, talloze moduleherprogrammeringen en updates ondergaan... totdat uiteindelijk de mappingmodule werd vervangen... twee keer... en beide keren zorgde GM-TAC in Detroit ervoor dat de nieuwe mappingmodules de parameters correct hadden ingesteld voordat ze werden verzonden. De storing blijft tot op de dag van vandaag bestaan... en de oplossing van GM-TAC in Detroit? ... “Het is een bekende software-afwijking die binnenkort wordt verholpen met aankomende OTA's. Het is nu september, welke OTA's??!! Mijn dealertechnicus is fantastisch en onderhoudt alleen Hummer EV's, hij is bekend en wordt door andere Hummer-technici in het hele land geraadpleegd voor hulp. In de afgelopen maand instrueerde hij me om mijn Hummer onmiddellijk te brengen wanneer ik de Service Driver Assist-waarschuwing ontvang, zodat hij in realtime een diagnose kan proberen te stellen voor een oplossing... maar dezelfde stappen worden herhaald via GM-TAC. Ik ga geen Lemon Law-protocol doorlopen. Ik heb dit verhaal meerdere keren geplaatst om anderen feitelijk inzicht te geven... en misschien, maar dan ook misschien... dat de moderator hier me op de een of andere manier zou helpen, me zou doorverwijzen naar het hogere management van GM voor aandacht, enz... iets anders dan me te instrueren om ervoor te zorgen dat mijn dealertechnicus de vereiste firmware-update heeft uitgevoerd voor/na het installeren van de nieuwe mappingmodules.
 
Als de module is vervangen, moet u ook een kalibratieproces uitvoeren op elk van de camera's. Het is niet zomaar plug-and-play bij vervanging.
 
U kunt contact opnemen met mary.barra@gm.com en beleefd uw situatie uitleggen.

U krijgt deze foutmelding ook als de sensoren/camera's vuil, verkeerd uitgelijnd of niet goed aangesloten zijn. Het is niet alleen de module.

Als de module is vervangen, moet u ook een kalibratieproces uitvoeren op elk van de camera's. Het is niet alleen plug-and-play bij vervanging.
Ik denk dat u gelijk heeft dat er een proces/inbedrijfstelling is na updates dat sommige Hummer-technici missen. Ik neem aan dat de schriftelijke aanwijzingen voor de technici items missen die betrekking hebben op een vereiste stapsgewijze procedure, of een laatste kalibratiemoment dat ze niet uitvoeren. Als ik het me goed herinner (de mijne is ongeveer 5 maanden geleden gedaan), ging mijn technicus in een interne chat met andere Hummer-technici die tips hadden over wat er nodig was, behalve het ophalen van de nieuwste update, het leek alsof hij gewoon een initiële installatie/kalibratieproces doorliep, maar het kan ook gewoon een specifieke volgorde zijn geweest waarin dingen moeten worden gedaan. Wat mijn technicus ook zag, het werkte, want het is al lange tijd geweldig in mijn Hummer.
 
SuperCruise is een GROTE teleurstelling. Deze optie werkt zelden en als het werkt, is het meestal niet voor lang. Ik denk niet dat ik ooit meer dan 15 mijl op de snelweg heb gereden zonder te worden geĂŻnformeerd dat er geen wegenkaarten beschikbaar zijn. Meestal rijdt het een paar mijl, geeft het me de waarschuwing en kan ik het meestal opnieuw inschakelen en werkt het nog een paar mijl. Soms werkt het op een terugreis op precies dezelfde locaties waar het eerder op de dag niet had gewerkt. Ik heb het gisteren voor onderhoud gehad en ze zeiden dat het naar verwachting werkt, dat als de kaarten niet beschikbaar zijn, dat dan niet het probleem van SuperCruise is. WOW! Ik heb dit ding pas sinds mei en ik heb me snel gerealiseerd waarom ik GM jaren geleden had verlaten.
 
Ze hebben net een nieuwe mappingmodule voor me besteld, duurt twee weken. Zou het moeten repareren. Ze hebben een terugroepactie uitgevoerd voor een aantal '22's vanwege een slechte batch modules van een leverancier... het lijkt erop dat die terugroepactie had moeten worden uitgebreid.
 
Ze hebben net een nieuwe mappingmodule voor me besteld, duurt twee weken. Zou het moeten oplossen. Ze hebben een terugroepactie gedaan voor een aantal '22's vanwege een slechte batch modules van een leverancier... het lijkt erop dat die terugroepactie had moeten worden uitgebreid.
Bedankt voor de info Carac, ik zal contact opnemen met mijn dealer en vragen of dit een optie is voor mijn voertuig.
 
Er zijn meestal twee redenen waarom Supercruise niet werkt:

1) Als er zoiets staat als "Geen weginformatie", betekent dit dat het aan staat, geĂŻnitialiseerd is en functioneert, maar dat de weg waarop je rijdt niet in kaart is gebracht of dat de dataverbinding zo slecht is dat deze het niet kan downloaden.

2) Als er "Supercruise niet beschikbaar" staat, betekent dit dat het systeem niet is geïnitialiseerd toen je de truck startte. d.w.z. het kon niet verifiëren dat een deel van het systeem actief was, kon niet bevestigen dat je een actief abonnement hebt, enz. Dit is het deel dat zo dom is dat ik niet kan geloven dat het de productie heeft gehaald... het probeert niet opnieuw te initialiseren totdat de truck uitstaat en een bepaalde tijd stilstaat. Het controleert niet om de 30-60 seconden totdat het werkt... het gooit in feite de handdoek in de ring en geeft het op tot er een stroomcyclus is. Dat betekent dat als je net aan een rit van 3+ uur begint... je gewoon geen Supercruise hebt totdat je stopt, de truck uitzet, een paar minuten wacht en hem dan opnieuw start (bij voorkeur in een gebied waar hij een dataverbinding heeft). Van alles wat met de truck te maken heeft, is dat het meest verbijsterende. Waarom probeert het in godsnaam niet om het systeem te laten functioneren. Het is het voertuigequivalent van de slechtste werknemer ooit. Alsof ze hun wachtwoord verkeerd hebben getypt of een deurcode verkeerd hebben ingetoetst en gewoon naar huis zijn gegaan. Als het serviceblad van mijn batterijwissel correct is en ze de Supercruise-module WEL hebben bijgewerkt, heeft het niets gedaan, wat betekent dat ik waarschijnlijk een Supercruise-module nodig heb en me afvraag of de beperkte terugroepactie die ze op de module hebben uitgevoerd, niet uitgebreid moet worden.
Ik kan me niet voorstellen waarom je hier extra voor moet betalen of dat het gewoon niet werkt.
 
Heeft iemand problemen met de Supercruise met de dakpanelen eraf? Toen we er vrijdag een proefrit mee maakten, haalden we de panelen eraf en het was midden op de dag en fel zonlicht... Supercruise zou niet inschakelen of aanblijven omdat het zei dat het mijn gezicht niet kon zien... Gewoon benieuwd of iemand anders dat probleem heeft gehad..
Ik kreeg van GM te horen dat de gezichtsherkenningssensor op de stuurkolom niet geweldig is en vaak faalt, waardoor de sc wordt uitgeschakeld.
 
Het is 3 jaar gratis, niemand betaalt ervoor in de eerste paar jaar van het bezit.
 
Ja, dat besef ik me. Ik vind niet dat het een betaald abonnement zou moeten zijn na dat via onstar van alle mensen.
Super Cruise gebruikt constant onderhouden 3D LIDAR gescande kaarten van de wegen die aan de voertuigmodules worden gevoed. Ja, ik ben prima met betalen om deze reden.
 
Super Cruise gebruikt constant onderhouden 3D LIDAR gescande kaarten van de wegen die aan de voertuigmodules worden gevoed. Ja, ik ben het er mee eens om om deze reden te betalen.
Je laat het chique klinken, dat is het eigenlijk niet. Ik denk niet dat het een betaalde service zou moeten zijn voor de prijs van de hummer.
 
Je laat het chique klinken, dat is het eigenlijk niet. Ik denk niet dat het een betaalde service zou moeten zijn voor de prijs van de hummers.
Omdat het chique is. Dit zijn geen platte kaarten zoals in Google Maps. De kaarten zijn 3D-scans van de weg met behulp van LIDAR-scanners van een gespecialiseerd extern bedrijf. GM gebruikt deze kaarten zodat de voertuigen weten waar ze zich in een 3D-omgeving bevinden.

Deze kaarten veranderen en groeien constant. Volgend jaar zal er meer dan 700.000 mijl aan in kaart gebrachte wegen in Noord-Amerika zijn.
 
De mijne werkt heel goed, 95% van de tijd. Om de maand of twee heb ik een periode van 2-3 dagen waarin het echt slecht is, 10-20 seconden inschakelt en er dan uitgooit. Gaat altijd uiteindelijk weg. Ik heb een 2023 ED1 Truck, misschien is het een probleem met de nieuwere. Ik heb gemerkt dat er elke maand meer tweebaanswegen worden toegevoegd. Vorige week nog op een State Road die recent is toegevoegd. Jammer dat het niet goed voor je werkt.
 
Super Cruise gebruikt constant onderhouden 3D LIDAR gescande kaarten van de wegen die aan de voertuigmodules worden gevoed. Ja, ik ben het er mee eens om om deze reden te betalen.
De technologie werkt nooit consequent voor mij op dezelfde wegen. Ik ben er niet mee eens om te betalen voor een ondermaatse service.

Ik wed dat een open source oplossing Super Cruise zou evenaren als we de middelen hadden. Zoiets als wat OpenStreetMap deed om te concurreren met Google Maps.
 
SuperCruise is niet betrouwbaar en problematisch...dat is een feit. Ongeacht 3D LIDAR-technologie...of welke andere technologie dan ook...als SuperCruise niet presteert zoals aan mij als de kopende klant geadverteerd, dan is de functie voor mij waardeloos. Verder en belangrijker nog, GM was/is zich er volledig van bewust dat SuperCruise een bekend en voortdurend probleem is, tenminste bij de Hummers...en GM benadrukt SuperCruise willens en wetens en voortdurend als een werkende functie. Als iets gratis is/je er een bepaalde periode niet voor hoeft te betalen...maar het werkt niet...nou ja, genoeg gezegd!
 
Welnu, dan stel ik voor dat u ervoor zorgt dat u een sterk mobiel signaal heeft op die dagen dat het niet werkt. Slechts een suggestie.
 
21 - 40 of 57 Posts