GMC HUMMER EV Forum | HummerChat.com banner

Supercruise werkt nauwelijks

9.1K views 56 replies 23 participants last post by  Carac  
#1 ·
Hallo, heb net een Hummer EV gekocht en mijn Supercruise werkt zeer onregelmatig. Weet niet zeker of dit een probleem met de auto of met GMC is.

#2 ·
Bevindt u zich in een gebied met slechte mobiele ontvangst voor AT&T? Zo niet, dan zijn er mogelijk een paar updates voor de Super Cruise-module. U kunt het beste naar de dealer gaan en ervoor zorgen dat alle modules in het voertuig worden bijgewerkt naar de meest recente versie: De TSB waarnaar u wilt verwijzen, is 24-NA-143.

#4 ·
Er zijn meestal twee redenen waarom Supercruise niet werkt:

1) Als er iets staat als "Geen weginformatie", betekent dit dat het aanstaat, geĂŻnitialiseerd is en functioneert, maar dat de weg waarop je rijdt niet in kaart is gebracht of dat de dataverbinding zo slecht is dat deze het niet kan downloaden.

2) Als er "Supercruise niet beschikbaar" staat, betekent dit dat het systeem niet is geïnitialiseerd toen je de vrachtwagen startte. Dat wil zeggen, het kon niet verifiëren dat een deel van het systeem actief was, kon niet bevestigen dat je een actief abonnement hebt, enz. Dit is het deel dat zo dom is dat ik niet kan geloven dat het de productie heeft gehaald... het probeert niet opnieuw te initialiseren totdat de vrachtwagen uitstaat en een tijdje stilstaat. Het controleert niet om de 30-60 seconden totdat het werkt... het gooit in feite de handdoek in de ring en geeft het op tot er een stroomcyclus is. Dat betekent dat als je net aan een rit van 3+ uur begint... je gewoon geen Supercruise hebt totdat je stopt, de vrachtwagen uitzet, een paar minuten wacht en hem dan opnieuw start (bij voorkeur in een gebied waar hij een dataverbinding heeft). Van alles wat met de vrachtwagen te maken heeft, is dat het meest verbijsterende. Waarom probeert het in godsnaam niet om het systeem te laten functioneren? Het is het voertuigequivalent van de slechtste werknemer ooit. Alsof ze hun wachtwoord verkeerd hebben getypt of een deurcode verkeerd hebben ingetoetst en gewoon naar huis zijn gegaan. Als het serviceblad van mijn batterijwissel correct is en ze de Supercruise-module WEL hebben bijgewerkt, heeft het niets gedaan, wat betekent dat ik waarschijnlijk een Supercruise-module nodig heb en me afvraag of de beperkte terugroepactie die ze op de module hebben uitgevoerd, niet uitgebreid zou moeten worden.

#30 ·
Er zijn meestal twee redenen waarom Supercruise niet werkt:

1) Als er zoiets staat als "Geen weginformatie", betekent dit dat het aan staat, geĂŻnitialiseerd is en functioneert, maar dat de weg waarop je rijdt niet in kaart is gebracht of dat de dataverbinding zo slecht is dat deze het niet kan downloaden.

2) Als er "Supercruise niet beschikbaar" staat, betekent dit dat het systeem niet is geïnitialiseerd toen je de truck startte. d.w.z. het kon niet verifiëren dat een deel van het systeem actief was, kon niet bevestigen dat je een actief abonnement hebt, enz. Dit is het deel dat zo dom is dat ik niet kan geloven dat het de productie heeft gehaald... het probeert niet opnieuw te initialiseren totdat de truck uitstaat en een bepaalde tijd stilstaat. Het controleert niet om de 30-60 seconden totdat het werkt... het gooit in feite de handdoek in de ring en geeft het op tot er een stroomcyclus is. Dat betekent dat als je net aan een rit van 3+ uur begint... je gewoon geen Supercruise hebt totdat je stopt, de truck uitzet, een paar minuten wacht en hem dan opnieuw start (bij voorkeur in een gebied waar hij een dataverbinding heeft). Van alles wat met de truck te maken heeft, is dat het meest verbijsterende. Waarom probeert het in godsnaam niet om het systeem te laten functioneren. Het is het voertuigequivalent van de slechtste werknemer ooit. Alsof ze hun wachtwoord verkeerd hebben getypt of een deurcode verkeerd hebben ingetoetst en gewoon naar huis zijn gegaan. Als het serviceblad van mijn batterijwissel correct is en ze de Supercruise-module WEL hebben bijgewerkt, heeft het niets gedaan, wat betekent dat ik waarschijnlijk een Supercruise-module nodig heb en me afvraag of de beperkte terugroepactie die ze op de module hebben uitgevoerd, niet uitgebreid moet worden.
Ik kan me niet voorstellen waarom je hier extra voor moet betalen of dat het gewoon niet werkt.

#5 ·
Er is ook een kans dat er updates nodig zijn voor uw modules. Toen ik in januari mijn Hummer kreeg, werkte supercruise perfect. Ging ongeveer een maand later naar de dealer om een probleem met de achterdeur te verhelpen, waarvoor uiteindelijk een module-update nodig was... dit zorgde ervoor dat ik een volledige reeks updates voor alle modules van het voertuig moest doorlopen (ik denk in totaal ongeveer 37 modules). Na de updates weigerde supercruise ofwel in te schakelen, of wanneer het wel inschakelde, bleef het slechts ongeveer 10-30 seconden aan en werd het vervolgens uitgeschakeld met een "Geen weginformatie beschikbaar"-bericht. Het leek erop dat het voertuig zijn gps-locatie niet kon bevestigen, waardoor supercruise niet kon worden ingeschakeld omdat bevestiging van de locatie op voorgeprogrammeerde wegen nodig was. Ik bracht mijn hummer terug, ik geloof dat de technicus ofwel een aantal modules opnieuw heeft geflasht of opnieuw heeft geüpdatet, en nu werkt mijn supercuise al 5 maanden perfect. Ik ben in de Bay Area van Californië en heb geen problemen met de mobiele ontvangst in de gebieden waar ik rijd. Hummer EV SUV ED1. Module-updates gaan niet snel als je naar de dealer gaat. Verwacht het voertuig minstens 24 uur niet terug te krijgen.

#8 ·
Dit overkomt me de hele tijd! Ik woon in Nashville en heb de mijne net meegenomen op een reis van 4.000 mijl naar het noordoosten. Het werkt zelden in Nashville en het werkte misschien 10-20% van mijn rit naar het noordoosten, wat I40, I81, I78, I95 was. Ik reed door elke grote stad aan de oostkust en het werkte niet. Mijn dealer informeerde me begin juli dat er een nieuwe SB was en dat GM Engineering werkte aan een oplossing voor SuperCruise. Ik heb in juni ook naar een Cadillac gekeken en ze informeerden me dat ze een verkoopstop hadden voor sommige Cadillacs vanwege problemen met SuperCruise.

#11 ·
GM haalt het verleden op bij leveranciers die zogenaamd de kwaliteit in de hand hebben, onderdelen worden getest en slagen, maar kunnen dan snel falen.

#12 ·
Even afkloppen, ik heb net de terugroepactie voor de tonneau-afdekking laten uitvoeren en ze zeiden dat ze twee “programma's” hadden gevonden en uitgevoerd en mijn Supercruise heeft sindsdien 100% van de tijd gewerkt. Het valt nog steeds een paar seconden weg door gebrek aan kaartgegevens, af en toe als ik zonder mijn hotspot door dode zones ga, maar het komt bijna onmiddellijk terug zodra de gegevens zijn hersteld. Zal melden als er iets verandert.

#13 ·
Suprecruise is een groot probleem gebleven op mijn Edition 1 SUV sinds de aankoop in januari. Ben herhaaldelijk naar de dealer geweest en keer op keer gediagnosticeerd met TAC in Detroit. Modules opnieuw geprogrammeerd, bijgewerkt, totdat uiteindelijk de mappingmodule werd vervangen... twee keer... en beide keren werd ervoor gezorgd dat de vervangende modules de juiste parameters hadden voordat ze naar mijn dealer werden gestuurd. Mijn dealertechnicus is fantastisch, de laatste paar keer dat mijn "Service Driver Assist" waarschuwingslampje aangaat (wat betekent dat Supercruise onder andere is uitgeschakeld), laat hij me het onmiddellijk zonder afspraak naar hem brengen bij de dealer, om de code verder te diagnosticeren en op te lossen. Mijn dealertechnicus is door TAC bij GM verteld dat het een software-afwijking is die zal worden verholpen met OTA's...geniaal...natuurlijk zijn de over-the-air updates het hele jaar door "binnenkort beschikbaar" en het is bijna september. Leuk om te rijden & het voertuig heeft een geweldige esthetiek...maar men heeft te veel technologie-gremlins die niet werken of inconsistent functioneren...sommige dingen zijn zo eenvoudig als de telefoonoplader in de middenconsole.

#14 ·
Suprecruise is een groot probleem gebleven op mijn Edition 1 SUV sinds de aankoop in januari. Ben herhaaldelijk bij de dealer geweest en keer op keer gediagnosticeerd met TAC in Detroit. Modules opnieuw geprogrammeerd, bijgewerkt, totdat uiteindelijk de mapping module is vervangen..twee keer..en beide keren werd ervoor gezorgd dat de vervangende modules de juiste parameters hadden voordat ze naar mijn dealer werden gestuurd. Mijn dealer tech is fantastisch, de laatste paar keer dat mijn "Service Driver Assist" waarschuwingslampje aangaat (wat betekent dat Supercruise onder andere is uitgeschakeld) laat hij me zonder afspraak direct naar hem brengen bij de dealer, om de code verder te diagnosticeren en op te lossen. Mijn dealer tech is door TAC bij GM verteld dat het een software-afwijking is die zal worden opgelost met OTA's..geniaal niveau daar..natuurlijk zijn de over-the-air updates het hele jaar door "binnenkort beschikbaar" en het is bijna september. Leuk om te rijden & het voertuig heeft een geweldige esthetiek..maar men heeft te veel technologie gremlins die niet werken of inconsistent functioneren..sommige dingen zo basic als de telefoonlader-rust in de middenconsole.
Voor zover ik weet, waren er twee updates die er niet waren toen ze de super cruise module een maand geleden opnieuw programmeerden bij mijn batterijwissel.

#17 ·
Heeft iemand problemen met de Supercruise als de dakpanelen eraf zijn? Toen we er vrijdag een testrit mee maakten, haalden we de panelen eraf en het was midden op de dag en fel zonlicht... Supercruise wilde niet inschakelen of aanblijven omdat er stond dat hij mijn gezicht niet kon zien... Gewoon benieuwd of iemand anders dat probleem heeft gehad...

#18 ·
Iemand problemen met de Supercruise met de dakpanelen eraf? Toen we er vrijdag een proefreden, haalden we de panelen eraf en het was midden op de dag en fel zonlicht... Supercruise zou niet inschakelen of aanblijven omdat het zei dat het mijn gezicht niet kon zien... Gewoon benieuwd of iemand anders dat probleem heeft gehad..
Ik gok dat met de panelen eraf en de zon direct boven je, de IR-camera overbelast werd.

#22 ·
Ik heb de mijne drie keer naar de dealer gebracht om het super cruise-probleem op te lossen. Elke keer als ik hem breng, vertellen ze me dat er een nieuwe software-update is die het zal oplossen, maar ik loop nog steeds tegen dezelfde problemen aan op wegen op de kaart.

Zo wordt bijvoorbeeld de I 70 van Denver naar Frisco volledig aangeduid als super cruise ingeschakeld en in kaart gebracht. Het laat ons ook zien op de kaart in de truck zelf. Maar dan krijg ik de willekeurige melding 'geen weginformatie' en een verbreking. Het gebeurt ongeveer 3 tot 4 keer als je in elke richting reist. Dit is het deel dat me in verwarring brengt over super cruise, omdat ik niet dacht dat het afhankelijk was van het hebben van een mobiele telefoon signaal de hele tijd. Ik dacht dat als de modules eenmaal waren bijgewerkt, het gewoon werkte, ongeacht je mobiele telefoonbereik.

Gisteren kreeg ik het bericht 'super cruise niet beschikbaar'. Ik ben toen gestopt op een parkeerplaats, aangezien mijn vrouw toch naar het toilet moest, en heb een volledige herstart van de truck uitgevoerd door de truck opnieuw op te starten met een pauze van vijf minuten en vervolgens het entertainmentsysteem opnieuw op te starten. Super cruise werkte toen weer. De truck was pas eind juli om dit probleem op te lossen. Ik dacht dat ik het zou doen met wat ik heb totdat er een echte oplossing komt.

Maar als het werkt, is het een van de meest fantastische functies! Navigeren over de wegen van de I 70 door de bergen met verkeer is de ultieme test. Het doet het geweldig! Ik had nooit gedacht dat ik het leuk zou vinden als een voertuig me met snelwegsnelheid over de weg zou rijden terwijl ik het alleen maar in de gaten houd. Het is super fantastisch.

#23 ·
Supercruise wordt beïnvloed/gestuurd door de mappingmodule. Wanneer/als de mappingmodule defect is, krijgt u doorgaans de waarschuwingsmelding “Service Driver Assist System” op het dashboard/instrumentenpaneel, waardoor SuperCruise onder andere wordt uitgeschakeld. Sinds de aankoop van mijn Hummer SUV Edition 1 in januari ben ik de Service Driver Assist-waarschuwing blijven krijgen en functioneert SuperCruise al 8 maanden en langer niet. Ik heb het voertuig herhaaldelijk naar mijn dealertechnicus gebracht, talloze moduleherprogrammeringen en updates ondergaan... totdat uiteindelijk de mappingmodule werd vervangen... twee keer... en beide keren zorgde GM-TAC in Detroit ervoor dat de nieuwe mappingmodules de parameters correct hadden ingesteld voordat ze werden verzonden. De storing blijft tot op de dag van vandaag bestaan... en de oplossing van GM-TAC in Detroit? ... “Het is een bekende software-afwijking die binnenkort wordt verholpen met aankomende OTA's. Het is nu september, welke OTA's??!! Mijn dealertechnicus is fantastisch en onderhoudt alleen Hummer EV's, hij is bekend en wordt door andere Hummer-technici in het hele land geraadpleegd voor hulp. In de afgelopen maand instrueerde hij me om mijn Hummer onmiddellijk te brengen wanneer ik de Service Driver Assist-waarschuwing ontvang, zodat hij in realtime een diagnose kan proberen te stellen voor een oplossing... maar dezelfde stappen worden herhaald via GM-TAC. Ik ga geen Lemon Law-protocol doorlopen. Ik heb dit verhaal meerdere keren geplaatst om anderen feitelijk inzicht te geven... en misschien, maar dan ook misschien... dat de moderator hier me op de een of andere manier zou helpen, me zou doorverwijzen naar het hogere management van GM voor aandacht, enz... iets anders dan me te instrueren om ervoor te zorgen dat mijn dealertechnicus de vereiste firmware-update heeft uitgevoerd voor/na het installeren van de nieuwe mappingmodules.

#24 ·
Als de module is vervangen, moet u ook een kalibratieproces uitvoeren op elk van de camera's. Het is niet zomaar plug-and-play bij vervanging.

#25 ·
U kunt contact opnemen met mary.barra@gm.com en beleefd uw situatie uitleggen.

U krijgt deze foutmelding ook als de sensoren/camera's vuil, verkeerd uitgelijnd of niet goed aangesloten zijn. Het is niet alleen de module.

Als de module is vervangen, moet u ook een kalibratieproces uitvoeren op elk van de camera's. Het is niet alleen plug-and-play bij vervanging.
Ik denk dat u gelijk heeft dat er een proces/inbedrijfstelling is na updates dat sommige Hummer-technici missen. Ik neem aan dat de schriftelijke aanwijzingen voor de technici items missen die betrekking hebben op een vereiste stapsgewijze procedure, of een laatste kalibratiemoment dat ze niet uitvoeren. Als ik het me goed herinner (de mijne is ongeveer 5 maanden geleden gedaan), ging mijn technicus in een interne chat met andere Hummer-technici die tips hadden over wat er nodig was, behalve het ophalen van de nieuwste update, het leek alsof hij gewoon een initiële installatie/kalibratieproces doorliep, maar het kan ook gewoon een specifieke volgorde zijn geweest waarin dingen moeten worden gedaan. Wat mijn technicus ook zag, het werkte, want het is al lange tijd geweldig in mijn Hummer.

#26 ·
SuperCruise is een GROTE teleurstelling. Deze optie werkt zelden en als het werkt, is het meestal niet voor lang. Ik denk niet dat ik ooit meer dan 15 mijl op de snelweg heb gereden zonder te worden geĂŻnformeerd dat er geen wegenkaarten beschikbaar zijn. Meestal rijdt het een paar mijl, geeft het me de waarschuwing en kan ik het meestal opnieuw inschakelen en werkt het nog een paar mijl. Soms werkt het op een terugreis op precies dezelfde locaties waar het eerder op de dag niet had gewerkt. Ik heb het gisteren voor onderhoud gehad en ze zeiden dat het naar verwachting werkt, dat als de kaarten niet beschikbaar zijn, dat dan niet het probleem van SuperCruise is. WOW! Ik heb dit ding pas sinds mei en ik heb me snel gerealiseerd waarom ik GM jaren geleden had verlaten.

#27 ·
Ze hebben net een nieuwe mappingmodule voor me besteld, duurt twee weken. Zou het moeten repareren. Ze hebben een terugroepactie uitgevoerd voor een aantal '22's vanwege een slechte batch modules van een leverancier... het lijkt erop dat die terugroepactie had moeten worden uitgebreid.

#28 ·
Ze hebben net een nieuwe mappingmodule voor me besteld, duurt twee weken. Zou het moeten oplossen. Ze hebben een terugroepactie gedaan voor een aantal '22's vanwege een slechte batch modules van een leverancier... het lijkt erop dat die terugroepactie had moeten worden uitgebreid.
Bedankt voor de info Carac, ik zal contact opnemen met mijn dealer en vragen of dit een optie is voor mijn voertuig.

#32 ·
Het is 3 jaar gratis, niemand betaalt ervoor in de eerste paar jaar van het bezit.

#37 ·
De mijne werkt heel goed, 95% van de tijd. Om de maand of twee heb ik een periode van 2-3 dagen waarin het echt slecht is, 10-20 seconden inschakelt en er dan uitgooit. Gaat altijd uiteindelijk weg. Ik heb een 2023 ED1 Truck, misschien is het een probleem met de nieuwere. Ik heb gemerkt dat er elke maand meer tweebaanswegen worden toegevoegd. Vorige week nog op een State Road die recent is toegevoegd. Jammer dat het niet goed voor je werkt.

#39 ·
SuperCruise is niet betrouwbaar en problematisch...dat is een feit. Ongeacht 3D LIDAR-technologie...of welke andere technologie dan ook...als SuperCruise niet presteert zoals aan mij als de kopende klant geadverteerd, dan is de functie voor mij waardeloos. Verder en belangrijker nog, GM was/is zich er volledig van bewust dat SuperCruise een bekend en voortdurend probleem is, tenminste bij de Hummers...en GM benadrukt SuperCruise willens en wetens en voortdurend als een werkende functie. Als iets gratis is/je er een bepaalde periode niet voor hoeft te betalen...maar het werkt niet...nou ja, genoeg gezegd!