Hallo, heb net een Hummer EV gekocht en mijn Supercruise werkt zeer onregelmatig. Weet niet zeker of dit een probleem met de auto of met GMC is.
Als de mijne wel werkt, blijft hij maar een paar kilometer aan... dan schakelt hij uit en zegt hij dat hij niet beschikbaar is of dat de weg niet in kaart is gebracht.Hoi, heb net een Hummer EV gekocht en mijn supercruise werkt erg onregelmatig. Ik weet niet zeker of dit een probleem is van de auto of van GMC.
Ik kan me niet voorstellen waarom je hier extra voor moet betalen of dat het gewoon niet werkt.Er zijn meestal twee redenen waarom Supercruise niet werkt:
1) Als er zoiets staat als "Geen weginformatie", betekent dit dat het aan staat, geĂŻnitialiseerd is en functioneert, maar dat de weg waarop je rijdt niet in kaart is gebracht of dat de dataverbinding zo slecht is dat deze het niet kan downloaden.
2) Als er "Supercruise niet beschikbaar" staat, betekent dit dat het systeem niet is geïnitialiseerd toen je de truck startte. d.w.z. het kon niet verifiëren dat een deel van het systeem actief was, kon niet bevestigen dat je een actief abonnement hebt, enz. Dit is het deel dat zo dom is dat ik niet kan geloven dat het de productie heeft gehaald... het probeert niet opnieuw te initialiseren totdat de truck uitstaat en een bepaalde tijd stilstaat. Het controleert niet om de 30-60 seconden totdat het werkt... het gooit in feite de handdoek in de ring en geeft het op tot er een stroomcyclus is. Dat betekent dat als je net aan een rit van 3+ uur begint... je gewoon geen Supercruise hebt totdat je stopt, de truck uitzet, een paar minuten wacht en hem dan opnieuw start (bij voorkeur in een gebied waar hij een dataverbinding heeft). Van alles wat met de truck te maken heeft, is dat het meest verbijsterende. Waarom probeert het in godsnaam niet om het systeem te laten functioneren. Het is het voertuigequivalent van de slechtste werknemer ooit. Alsof ze hun wachtwoord verkeerd hebben getypt of een deurcode verkeerd hebben ingetoetst en gewoon naar huis zijn gegaan. Als het serviceblad van mijn batterijwissel correct is en ze de Supercruise-module WEL hebben bijgewerkt, heeft het niets gedaan, wat betekent dat ik waarschijnlijk een Supercruise-module nodig heb en me afvraag of de beperkte terugroepactie die ze op de module hebben uitgevoerd, niet uitgebreid moet worden.
Ik zou contact opnemen met uw dealer, de mijne werkte niet en ze moesten een module vervangen.Hoi, heb net een Hummer EV gekocht en mijn supercruise werkt heel onregelmatig. Ik weet niet zeker of dit een probleem is van de auto of van GMC.
Voor zover ik weet, waren er twee updates die er niet waren toen ze de super cruise module een maand geleden opnieuw programmeerden bij mijn batterijwissel.Suprecruise is een groot probleem gebleven op mijn Edition 1 SUV sinds de aankoop in januari. Ben herhaaldelijk bij de dealer geweest en keer op keer gediagnosticeerd met TAC in Detroit. Modules opnieuw geprogrammeerd, bijgewerkt, totdat uiteindelijk de mapping module is vervangen..twee keer..en beide keren werd ervoor gezorgd dat de vervangende modules de juiste parameters hadden voordat ze naar mijn dealer werden gestuurd. Mijn dealer tech is fantastisch, de laatste paar keer dat mijn "Service Driver Assist" waarschuwingslampje aangaat (wat betekent dat Supercruise onder andere is uitgeschakeld) laat hij me zonder afspraak direct naar hem brengen bij de dealer, om de code verder te diagnosticeren en op te lossen. Mijn dealer tech is door TAC bij GM verteld dat het een software-afwijking is die zal worden opgelost met OTA's..geniaal niveau daar..natuurlijk zijn de over-the-air updates het hele jaar door "binnenkort beschikbaar" en het is bijna september. Leuk om te rijden & het voertuig heeft een geweldige esthetiek..maar men heeft te veel technologie gremlins die niet werken of inconsistent functioneren..sommige dingen zo basic als de telefoonlader-rust in de middenconsole.
Ik gok dat met de panelen eraf en de zon direct boven je, de IR-camera overbelast werd.Iemand problemen met de Supercruise met de dakpanelen eraf? Toen we er vrijdag een proefreden, haalden we de panelen eraf en het was midden op de dag en fel zonlicht... Supercruise zou niet inschakelen of aanblijven omdat het zei dat het mijn gezicht niet kon zien... Gewoon benieuwd of iemand anders dat probleem heeft gehad..
Ik denk dat u gelijk heeft dat er een proces/inbedrijfstelling is na updates dat sommige Hummer-technici missen. Ik neem aan dat de schriftelijke aanwijzingen voor de technici items missen die betrekking hebben op een vereiste stapsgewijze procedure, of een laatste kalibratiemoment dat ze niet uitvoeren. Als ik het me goed herinner (de mijne is ongeveer 5 maanden geleden gedaan), ging mijn technicus in een interne chat met andere Hummer-technici die tips hadden over wat er nodig was, behalve het ophalen van de nieuwste update, het leek alsof hij gewoon een initiële installatie/kalibratieproces doorliep, maar het kan ook gewoon een specifieke volgorde zijn geweest waarin dingen moeten worden gedaan. Wat mijn technicus ook zag, het werkte, want het is al lange tijd geweldig in mijn Hummer.U kunt contact opnemen met mary.barra@gm.com en beleefd uw situatie uitleggen.
U krijgt deze foutmelding ook als de sensoren/camera's vuil, verkeerd uitgelijnd of niet goed aangesloten zijn. Het is niet alleen de module.
Als de module is vervangen, moet u ook een kalibratieproces uitvoeren op elk van de camera's. Het is niet alleen plug-and-play bij vervanging.
Bedankt voor de info Carac, ik zal contact opnemen met mijn dealer en vragen of dit een optie is voor mijn voertuig.Ze hebben net een nieuwe mappingmodule voor me besteld, duurt twee weken. Zou het moeten oplossen. Ze hebben een terugroepactie gedaan voor een aantal '22's vanwege een slechte batch modules van een leverancier... het lijkt erop dat die terugroepactie had moeten worden uitgebreid.
Ja, dat besef ik. Ik vind niet dat het daarna een betaald abonnement via Onstar van alle mensen zou moeten zijn.Het is 3 jaar gratis, niemand betaalt ervoor in de eerste paar jaar van het bezit.