GMC HUMMER EV Forum | HummerChat.com banner

Oranje waarschuwingslicht

26K views 30 replies 15 participants last post by  smrtasp84  
#1 ·
Deze week verscheen er een oranje waarschuwingslampje. In de handleiding stond iets over "Aandrijfsysteemstoring". Aanvankelijk ging het lampje af en toe aan en nu brandt het constant. De serviceafdeling zei dat ze de auto pas volgende week kunnen bekijken. Ook heeft mijn auto de laatste twee dagen niet tot 80% opgeladen.

Alle advies wordt gewaardeerd!

#4 ·
Een paar Hummers hebben problemen gehad met het "hybride batterijsysteem". Ik vraag me af of ze nog steeds de problemen oplossen met de draadloze communicatie tussen modules.

#7 ·
Deze week verscheen er een oranje waarschuwingslampje. In de handleiding stond iets over "Fout in het aandrijfsysteem". In eerste instantie ging het lampje af en toe aan en nu brandt het constant. De serviceafdeling zei dat ze de auto pas volgende week kunnen bekijken. Ook laadt mijn auto de laatste twee dagen niet meer op tot 80%.

Alle advies wordt gewaardeerd!

View attachment 3330
Dat is in feite het "check engine light". Heeft een diagnose nodig, maar als het niet verder komt dan 80% is er mogelijk een probleem met een module in het accupakket

#12 ·
Ik had graag de codes geweten die hij geeft.... @JackBurton je kunt Onstar bellen en de codes opvragen.
P1E00De aandrijfmotorbesturingsmodule presteert niet zoals verwacht. Er is een probleem gedetecteerd in het motorbesturingssysteem dat de elektromotoren bewaakt en bestuurt die worden gebruikt om uw voertuig voort te stuwen.
P0F3BDe lithium-ionbatterij presteert niet zoals verwacht. Er is een probleem gedetecteerd in het batterijconditioneringssysteem dat verwarming en koeling voor het accupakket van uw elektrische voertuig verzorgt om efficiënte bedrijfsomstandigheden te garanderen.

#16 ·
Houd me op de hoogte, want ik heb hetzelfde waarschuwingslampje. De lokale dealer zegt dat er communicatiefouten waren volgens GMC. Aanvankelijk zouden ze het accupakket vervangen, maar nu zegt de dealer dat GMC denkt dat het een firmwareprobleem is. Ik weet het eerlijk gezegd niet. Mijn vrachtwagen rijdt en laadt nog steeds prima, dus ik ben ermee doorgereden en heb gewacht.

#17 ·
Moet onthouden dat de Hummer de eerste truck is met een draadloos BMS... 24 ervan. Het kan dus een firmwareprobleem zijn waarbij het geen zo sterk signaal krijgt als het verwacht en fouten genereert.
Iets dat in de loop van de tijd verfijnd zal worden.

• Like
Reactions: Bboozer1
#18 ·
Deze week verscheen er een oranje waarschuwingslampje. In de handleiding stond iets over "Aandrijfsysteemstoring". Aanvankelijk ging het lampje af en toe aan en nu brandt het constant. De serviceafdeling zei dat ze de auto pas volgende week kunnen bekijken. Ook heeft mijn auto de laatste twee dagen niet tot 80% opgeladen. Alle advies wordt gewaardeerd! View attachment 3330
Ik deed net hetzelfde zeggen. Weet je of het kwaad kan om te rijden? Moeten we hem parkeren of wat? Zal hij opladen?

#20 ·
Rond 10 november kreeg ik het waarschuwingslampje van het voertuig en de codes P1E00 & P0F3B. Toen ik ermee naar de garage ging, werd me verteld dat de kachel vervangen moest worden, wat op dat moment gebeurde.
Afgelopen nacht, toen ik naar de winkel reed, kreeg ik dezelfde indicator en belde ik OnStar en kreeg ik precies dezelfde twee foutcodes als voorheen.
Onnodig te zeggen dat ik niet blij was om hetzelfde probleem twee keer in een tijdsbestek van een maand te hebben. Ik controleerde het vanochtend opnieuw en het lampje brandde nog steeds. Ik besloot toen dat ik naar mijn garage zou gaan om mijn andere truck op te halen totdat ik ernaar kon laten kijken. Ik startte de hummer op afstand gedurende ongeveer 10 minuten en toen ik instapte, was het waarschuwingslampje weg en belde ik OnStar en er stonden geen codes meer in het systeem.
De constante tussen deze problemen is dat de buitentemperatuur lager was dan 45F tijdens het opstarten van het voertuig. OnStar raadde aan om het voertuig bij koud en warm weer te pre-conditioneren om alles in optimale conditie te krijgen. Ze zeiden dat ze niet zeker wisten waardoor het verdween, aangezien er de tweede keer geen onderhoud aan was gepleegd.
Ik wacht af wat er dit weekend gebeurt, aangezien het de eerste langere periode met vriestemperaturen voor mijn omgeving zal zijn.

#22 ·
Heb net het licht gekregen, Onstar bevestigde de volgende codes (1900 mijl):

1.) P1E00
2.) P294F -

De lithium-ionbatterij presteert niet zoals verwacht. Er is een probleem gedetecteerd in het batterijconditioneringssysteem dat verwarming en koeling biedt voor het accupakket van uw elektrische voertuig om efficiënte bedrijfsomstandigheden te garanderen.

Enige mening over of dit alleen software is, of meer invasief?
Ook op zoek naar een betrouwbare/fatsoenlijke dealer in de omgeving van Denver, geen fan van Alpine

#25 ·
Ik kreeg dezelfde codes van OnStar. Het klinkt alsof uw Hummer een softwarefout of -afwijking heeft. Ik heb in eerste instantie de aarde 15 minuten losgekoppeld om het voertuig te resetten, en het werkte. Er zijn echter twee dingen die ik heb geleerd en waar u zich bewust van moet zijn.
Het loskoppelen van de accu kan ervoor zorgen dat uw infotainmentsysteem in de diefstalmodus gaat. Ik heb de mijne naar twee verschillende dealers gebracht en ik geloof niet dat ze weten wat ze moeten doen. Het beperkt verschillende functies, de snelheid is beperkt tot 56 mph, geen gebruik van het infotainmentsysteem, de vering staat vast in de instap-/uitstapmodus. Ik heb elke mogelijke optie geprobeerd, inclusief het verwijderen van zowel de negatieve als de positieve polen van de accu gedurende ongeveer een uur. Het werkte niet, maar ik weet niet zeker of het zou werken als ik het langer los zou laten. Ik heb een OBD-apparaat gekocht dat dit diefstalprobleem zou moeten oplossen en ontvang het morgen.
Het tweede dat mogelijk de softwareafwijking veroorzaakt, is de oplader zelf. Als de oplader niet de juiste stroomsterkte/spanning krijgt, stuurt hij een signaal naar het voertuig dat deze redundante codes kan veroorzaken. U moet ervoor zorgen dat de afneembare stekker op de oplader perfect in de poort van de oplader zit. Druk hem met kracht tegen een ander voorwerp aan. Dat werkte bij mij meer dan eens. Succes.

#26 ·
Bedankt @kevlutch - waardeer de reactie. Mijn vrachtwagen was niet aangesloten 's nachts, dus ik kan die mogelijke oorzaak uitsluiten (ervan uitgaande dat vandaag de eerste dag was dat het lampje aanging, het is vrij onopvallend).
Ik wachtte een uur, startte toen de vrachtwagen en het lampje brandde nog steeds, ik reed weg en keerde meteen terug omdat ik iets thuis was vergeten. Ik zette hem uit, rende naar binnen en terug naar de vrachtwagen, toen ik opnieuw startte, was het lampje weg. Misschien gingen er 1-2 minuten voorbij.
Een andere eigenaar zei dat het temperatuurafhankelijk zou kunnen zijn, en onze dieptepunt 's nachts was ~45f, maar mijn garage was zeker warmer dan dat.
Ik zal het in de gaten houden en de pre-conditioning instellingen controleren (ik geloof dat ik dat op aan heb staan, want ik geef niet om maximaal bereik). Misschien moet ik er ook voor zorgen dat hij vaker en/of op koude nachten is aangesloten.
Sorry voor je problemen na het loskoppelen van de accu, het klinkt alsof ik een project thuis probeer aan te pakken... de beste bedoelingen leiden tot wekenlang hoofdpijn.

#27 ·
Ik heb onlangs gelezen dat sommige codes gerelateerd zijn aan afstand en tijd. Dus een laadfout kan eerder zijn veroorzaakt, als dat überhaupt een katalysator was. U zou ook een e-mail of bericht ontvangen als er een laadfout was. Ik ben dol op deze truck, meer dan alles wat ik heb gehad, en ik ben geen truckman. Deze is moeilijk te verslaan…

#28 ·
Het is mij ook overkomen, 2400 mijl. De vrachtwagen had 700 mijl bij de dealer sinds juni 2023.
We gebruiken thuis 48 ampère om op te laden. Ik trap de hele tijd het gaspedaal in!
Ik heb nog niet om de codes gevraagd,
Maar ik wed dat het hetzelfde is. Het klinkt er niet naar dat iemand het echt al weet?
Behalve dat ik nog niets catastrofaals heb zien vermelden.

#30 ·
Ik weet dat dit een ouder draadje is, maar dit is me vandaag overkomen met mijn Hummer EV op 3500 mijl. Niet altijd de oplossing, maar ik heb de stappen op deze pagina gevolgd en het heeft het voor mij opgelost. Succes. Site-onderhoud
Ik krijg het waarschuwingslampje ongeveer 1x per kwartaal, niet vaak genoeg om correlaties te trekken.
verder is de truck vlekkeloos